Sunday, June 10, 2012

盡責

6月7號 星期五

拿了half day leave去找學校找了Thesis教授
然後去他office坐着了差不多一個小時來discuss

我的title是" The Study of Youtube and Impact in Society"

他第一個問我" What you do means is "Impact" and "Society"

"Impact is the happen and a thing that can change people's mind and thinking.
The people are agree them and follow.

"Society is the human who is interaction with each others, like you and me."

"Then do you think your parents and old people are browsing youtube.

"No."

"That is no point for "impact in society, so you can change to YOUNG GENERATION"

本來我以為 給教授看看,改改題目就走人。
但他很盡責地一個一個part 解釋Introduction給我。
最後他給我deadline 兩個禮拜後 再meet他交"Introduction Part"給他,7pages.
又要meet?! 我以為meet一次就可以做完所有東西。

我說可不可以做埋第二個part,他說不可以。要一步一步來。
他看得出我的做工不方便,他說"You can submit introduction to me first by email,
second part meet me again" 我放下心頭大石的感覺。

其實 教授很好 不好的 是我這個學生,喜歡隨隨便便,
但他很認真地解釋,還要我準時報到。
不懂是好事還是壞事。
好事遇到一個講話有point,的教授,
壞事要每一次準時報到。
Btw...做好自己的本分。


No comments:

Post a Comment